F.A.Q

VEEL GESTELDE VRAGEN

1. Welke organisatie zit er achter Reiscompas?

Reiscompas.nl is een initiatief van Toerkoop reisburo Zaantravel.  Wij zijn een onafhankelijk reisburo en bestaan al bijna 20 jaar. Zaantravel is lid van vereniging Toerkoop.

Reiscompas is één van de grootste reiswebsites met een volledig reisaanbod. U kunt hier uw vakantie zoeken en boeken op een voor uw gewenst tijdstip.

 

2. Waarom een vakantie boeken via Reiscompas?

U houdt zelf de regie van uw boeking in handen. Wij bieden u een zeer compleet en actueel aanbod aan reizen.

Zaantravel is aangesloten bij de ANVR en het SGR, waardoor u bij een betrouwbaar adres uw vakantie onderbrengt.

De reisadviseuses van Reiscompas/Zaantravel  zullen u met deskundig advies van dienst zijn,indien u dit wenselijk vindt.

 

3. Hoe en wanneer kan ik Reiscompas bereiken voor reisadvies en vragen over mijn boeking?

Als u vragen hebt over uw boeking of u wilt advies bij het boeken, kunt u contact opnemen met ons via telefoonnummer  (020-8114240). Onze openingstijden zijn dagelijks van 10:00-17:00

Tevens kunt u ons een e-mailbericht sturen via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  wij zullen altijd proberen uw mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

 

Bij noodgevallen kunt u contact opnemen met 020-8114240

 

4. Hoe zit het met de garantie van mijn reis?

Zaantravel is  lid van de ANVR( 3765) , SGR( 2418 ) 

ANVR: biedt zekerheid en kwaliteit, doordat reisagenten die aangesloten zijn bij de ANVR ook lid zijn van de SGR en het Calamiteitenfonds. Tevens wordt voldaan aan de ANVR Reisvoorwaarden, wat als een extra waarborg voor u als klant gezien kan worden.

SGR: beschermt de vooruitbetaalde reisgelden van de vakantieganger.

 

 

5 . Hoe werkt online boeken?

Nadat u uw vakantie naar uw zin heeft uitgezocht volgt u de stappen die volgen. Pas nadat  u de laatste stap definitief hebt doorlopen is uw boeking definitief. U krijgt hier per e-mail een bevestiging van. Als u niet via het internet wilt of durft  te boeken, kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

 

6.. Hoe weet ik of ik definitief geboekt heb?

U krijgt na uw boeking een bevestiging per e-mail toegezonden, met daarin uw reserveringsnummer.

Na boeking kunt u niet meer kosteloos annuleren of wijzigen (ANVR voorwaarden).

 

7.Wat betekent op aanvraag boeken?

Op aanvraag bij de touroperator betekent dat deze geen “eigen voorraad” meer heeft, maar de accommodatie of vlucht extra voor u gaat inkopen. Als er op aanvraag op uw reservering staat, betekend dit dat de boeking toch definitief is. Mocht de aanvraag niet akkoord komen dan vervalt de boeking en uw verplichting tot betalen. 

U krijgt na uw boeking een bevestiging per e-mail toegezonden, met daarin uw reserveringsnummer en de mededeling dat uw boeking op aanvraag staat.

Na boeking kunt  u niet meer kosteloos annuleren of wijzigen (ANVR voorwaarden).

 

 

 

 

8. Hoe vul ik de namen van de reizigers in?

U dient de volledige eerste voornaam en achternaam volgens paspoort in te vullen.

LET OP! Bij getrouwde vrouwen geldt dat in de boeking de eigen naam wordt ingevuld.

b.v. Mw. Anja Wouters-de Kleine wordt in de boeking mw. Anja de Kleine

 

 

9. Welke grensdocumenten moet ik bezitten.

Voor alle bestemmingen is een geldig paspoort of i.d kaart noodzakelijk. Per bestemming is het echter verschillend hoe lang uw reisdocument nog geldig moet zijn. Stel uzelf altijd op de hoogte, welke voorwaarden voor uw reisbestemming van toepassing zijn.

Tevens dient u na te gaan of u een visum nodig hebt voor uw reisbestemming en deze indien nodig aan te schaffen.

 

10. Is het erg als er een naam verkeerd gespeld of vermeld staat?

Dit is een probleem bij het reizen. U dient dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.

Wij zullen dan voor u proberen om de naam aan te passen. Afhankelijk van de voorwaarden zullen hier (hoge) kosten aan vast zitten.

Kijk daarom altijd uw boeking goed na op de juiste spelling en vermelding van de namen!

 

11. Ik wil een last-minute boeking maken, hoe moet ik dan betalen?

Als u een vakantie boekt binnen 6 weken voor vertrek dient u de gehele reissom, inclusief door u bijgeboekte verzekeringen, autohuur etc. direct per i-deal te voldoen.

 

12. Wat zijn/worden mijn vluchttijden? Alle gegevens van chartervluchten zijn onder voorbehoud van wijzigingen!

De aanbiedende reisorganisatie behoudt zich altijd het recht voor,  tijden, luchtvaartmaatschappij en heel soms zelfs de vertrek- en/of aankomsthaven te wijzigen. Deze wijzigingen kunnen zowel op de heen- als terugvlucht van toepassing zijn.

 

13.Wanneer weet ik mijn definitieve vluchttijden en route

Definitieve vluchttijden worden vaak pas kort voor vertrek doorgegeven. Het kan voorkomen dat u op de heenreis met een late vlucht vertrekt en op uw terugreis met een vroege vlucht terugkomt. Hierop kan zowel door de reisorganisatie als door ons, geen enkele invloed worden uitgeoefend. Door een ongunstig vluchtschema kunt u dus 2 dagen aan reizen kwijt zijn!

Op een  chartervlucht  mag een tussenlanding gemaakt worden zonder dat daar vooraf informatie over is gegeven.De tussenlandingen (samengevoegde vluchten) komt regelmatig voor op minder drukke bestemmingen, in minder drukke perioden en vliegen vanaf regionale luchthavens. De luchtvaartmaatschappij is hiertoe gerechtigd en geeft dit veelal niet of laat door. 

 

14. Kunnen de prijzen na boeking nog veranderen?

De afgelopen jaren zijn consumenten helaas met enige regelmaat geconfronteerd met brandstoftoeslagen. Houdt u rekening met de mogelijkheid dat een dergelijke toeslag wellicht op een later tijdstip alsnog door de luchtvaartmaatschappij aan u kan worden doorberekend.

 

15. Ik heb een reis geboekt en moet die nu annuleren.

Zodra u weet dat u uw reis moet annuleren dient u direct contact met ons op te nemen. Wij zullen dan zorg dragen voor de annulering bij de touroperator/ airline en u een annuleringsbevestiging toesturen. Indien de annuleringsschade onder de voorwaarden van een verzekering valt, kunt u hiervoor contact opnemen met uw verzekeraar. Indien u een annuleringsverzekering bij Reiscompas heeft afgesloten, kunt u de annuleringskosten claimen (indien deze onder de voorwaarden valt)  via de Europeesche verzekeringen. U kunt een schadeformulier voor de annuleringsverzekering downloaden via de website van de Europeesche verzekeringen.

 

16. Ik ben op vakantie geweest en wil schade melden.

Wanneer u op vakantie schade opgelopen heeft, kunt u hiervoor contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij. Heeft u de verzekeringen bij Reiscompas afgesloten, dan lopen deze via de Europeesche verzekeringen.  U kunt een schadeformulier voor de reis – en/of annuleringsverzekering downloaden via de website van Europeesche verzekeringen.

 

17. Ik ben op vakantie geweest en wil een klacht indienen.

Wanneer u een klacht in wilt dienen kunt u dit schriftelijk doen. De klacht aan een touroperator en/of airline kunt u rechtstreek sturen of indien u dit wenst via Reiscompas insturen This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

 

 

Uitsluiting herroepingsrecht.

Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden) resp. 16 (reizen naar overige bestemmingen) kantooruren na aanvaarding te geschieden onder opgaaf van reden. De reiziger heeft in dat geval recht op volledige teruggave van eventueel betaalde gelden. 

 

Kennelijke fouten.

Kennelijke fouten en kennelijke vergissingen binden de reisorganisator niet. Dergelijke fouten en vergissingen zijn fouten en vergissingen die - vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger - op het eerste gezicht als zodanig kenbaar zijn of zouden moeten zijn. 

 

 

 

 

 

 

Garantieregeling SGR:

 

 

http://www.sgr.nl/upload/Garantieregeling.pdf

 

 

 

 

 

Boekingsvoorwaarden ANVR:

 

 

http://www.anvr.nl/_upload/NewsFiles/ANVR-Boekingsvoorwaarden-2013-2014-2527.pdf

Direct naar:

  • 1